Dzisiaj krótki wpis, po pojawiających się sygnałach, że jest jakiś problem z wychodzącymi przelewami na rachunek powiązany, które odbijają się w przypadku niektórych banków i wracają na konto, wysłałem zapytanie do zespołu prasowego BGŻ Optima, czy to faktycznie prawda i jeśli tak, to kiedy zostanie to poprawione. Odpowiedzi udzielił mi Pan Marek Grigorica, który zapewnił, że to tylko nieliczne przypadki, a sam problem ma być rozwiązany poprzez aktualizację systemu, 9 grudnia. Dokładny cytat brzmi:
"Wykonanie przelewu na rachunek powiązany jest jak najbardziej możliwe. W pojedynczych przypadkach mogło zdarzyć się, że przelew został odrzucony, z uwagi na konfigurację płatności w systemie ELIXIR. Do 9 grudnia wprowadzona zostanie odpowiednia aktualizacja do systemu, która wyeliminuje nawet te pojedyncze przypadki."
Z tego co wynika z komentarzy, przelew na rachunek powiązany realizuje się z nadawcą "Rachunek powiązany" zamiast z naszym imieniem i nazwiskiem, stąd też część banków, taki przelew zwraca, bo nazwa odbiorcy nie zgadza się z nr rachunku. Na dzisiaj wiadomo, że taki przelew odrzuca między innymi Eurobank, w przypadku mBanku przelewy dochodzą, pomimo złego nadawcy.
Ponadto zapytałem, czy bank pracuje nad ślamazarnym działaniem systemu i zamierza coś zrobić w kierunku poprawy tej sytuacji, która od 2 dni sprawiała między innymi problemy przy zakładaniu lokat. Otrzymałem zapewnienie, że wraz z aktualizacją systemu 9 grudnia, zostanie też poprawiona jego wydajność i wszelkie problemy powinny zostać wyeliminowane. Wypada zatem poczekać jeszcze kilka dni i wtedy ocenić czy faktycznie wprowadzone zmiany poprawiły sytuację.
Ciekawi mnie tez czy faktycznie ten problem z przelewem występuje tylko w pojedynczych przypadkach, jeśli możecie to napiszcie w komentarzach czy Wasz przelew z BGŻ Optima na rachunek powiązany został zrealizowany i do jakiego banku był wysłany. W ten sposób uda nam się też sprawdzić, które banki faktycznie sprawdzają pole nadawcy, a dla których istotny jest tylko nr konta.
Aktualizacja 16.12.2011:
Wyjaśnienia dotyczące możliwości zakładania lokat jednodniowych tylko do 28.12.2011 znajdziecie w kolejnym wpisie.
Home
BGŻ Optima
powolne działanie
problem
przelewy
rachunek powiązany
Problem z przelewami w BGŻ Optima zostanie rozwiązany
Subskrybuj:
Komentarze do posta
(
Atom
)
Komentarze
Komentarze na Facebooku