Zgodnie z obietnicą zebrałem kilka najczęściej pojawiających się pytań co do konta i działalności banku BGŻ Optima, a Pan Marek z zespołu prasowego banku, przesłał mi dosyć szybko swoje odpowiedzi. Mam nadzieje, że znajdziecie tutaj odpowiedzi jakich szukacie, a jeśli nie to warto jeszcze spojrzeć na stronę WWW banku, bo zapewniono mnie, że sekcja z najpopularniejszymi pytaniami odnośnie konta i lokat, jest ciągle rozwijana. Przejdźmy zatem do rzeczy.
1. Czy przesyłana umowa ramowa, ma jakieś potwierdzenie w postaci podpisu elektronicznego? Jeśli nie to w jaki sposób staje się wiążąca dla banku i dla klienta?
Odp: Oferta składana jest w formie elektronicznej w rozumieniu art. 7 Prawa bankowego. Bank podpisuje Ofertę podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym (Dz. U, Nr 130, poz. 1450, z późn. zm.). Sama definicja Podpisu Elektronicznego stosowanego przez Bank, wraz z informacjami o powyższym, znajduje się w § 2 ust. 2 pkt 24: Regulamin dostępny jest tu: http://www.bgzoptima.pl/regulamin/default.aspx.
2. Zadeklarowane przy otwieraniu konta lokaty, zostaną otworzone tylko z przelewu aktywacyjnego? Czy jeśli pierwszy przelew był tylko na 1 PLN, to z kolejnego nie zostaną już automatycznie założone lokaty?
Odp: W przypadku zakładania konta wraz z lokatami, w celu automatycznego założenia lokat i jednoczesnego aktywowania konta należy dokonać pierwszej wpłaty (przelew inicjujący) w kwocie odpowiadającej sumie wszystkich zadeklarowanych lokat. Wykonuje się zatem tylko 1 przelew inicjujący na łączną kwotę zleconych lokat: konto zostanie aktywowane, a lokaty zasilone. Nie należy wykonywać dwóch oddzielnych przelewów. Jeśli kwota przelewu będzie niższa, automatycznie zostanie założonych tyle lokat, na ile wystarczy środków. Pozostałe środki pozostaną na dobrze oprocentowanym głównym rachunku oszczędnościowym. Można również dokonać pierwszej wpłaty w kwocie tylko 1 PLN, a następnie po aktywacji konta przelać więcej środków i założyć lokaty. W takim przypadku trzeba jednak poczekać na Digipass i PIN, które umożliwią zalogowanie się do Konta BGŻOptima i otwarcie lokat.
3. Co dzieje się z Digipassem po rozwiązaniu umowy o prowadzenie konta?
Odp: Digipass jest blokowany, a następnie deaktywowany. Proces ten jest nieodwracalny – nie będzie można ponownie użyć tego samego urządzenia. Nie ma obowiązku zwracania Digipassu. Jednak jeśli ktoś chce mieć pewność, że utylizacja urządzenia nastąpi w sposób przyjazny dla środowiska, może odesłać go do banku.
4. Czy planowane są inne formy potwierdzania transakcji, kody SMS albo aplikacja z tokenem na telefon?
Odp: Obecnie wszystkie autoryzacje w BGŻOptima dokonywane są tylko za pomocą Digipassa. Z naszych doświadczeń wynika, że ta forma autoryzacji jest najbezpieczniejsza.
5. Czy może się Pan podzielić jakimiś statystykami odnośnie liczby do tej pory założonych rachunków?
Odp: Po pierwszych 10 dniach od startu BGŻOptima konta w naszym banku otworzyło już ponad 20 tys. Klientów.
6. Kiedy można spodziewać się poprawy szybkości odpowiedzi działu obsługi klienta? Czy bank planuje zwiększenie etatów, bo obecnie na infolinie bardzo ciężko się dodzwonić.
Odp: Duże zainteresowanie ofertą BGŻOptima na samym początku uruchomienia banku było powyżej naszych oczekiwań, dlatego, aby sprawniej obsługiwać klientów, dwukrotnie zwiększyliśmy obsadę call center. Dzięki temu wszystkie wnioski są na bieżąco obsługiwane, a w ciągu najbliższego tygodnia znacznie zmniejszy się czas oczekiwania na połączenie z konsultantem.
Za duże zainteresowanie naszą ofertą bardzo dziękujemy i bardzo się z tego cieszymy. Będziemy dokładać starać, aby nasza oferta była zawsze atrakcyjna dla naszych Klientów.
Mam nadzieje, że te odpowiedzi sporo wyjaśnią w najważniejszych kwestiach. Jak widać BGŻOptima cieszy się sporą popularnością i już w 10 dni od startu wykonała w 20% swój dwuletni plan pod tym względem, zainteresowanie faktycznie mogło przekroczyć wszelkie oczekiwania. Cieszy też fakt, że aktywność zespołu prasowego w sieci jest tak znacząca i stara się tworzyć przyjazny wizerunek samego banku.
Aktualizacja 07.12.2011:
Pojawiły się problemy z przelewaniem pieniędzy na rachunek powiązany, oficjalną odpowiedź na to pytanie znajdziecie w najnowszym wpisie.
Aktualizacja 16.12.2011:
Wyjaśnienia dotyczące możliwości zakładania lokat jednodniowych tylko do 28.12.2011 znajdziecie w kolejnym wpisie.
Aktualizacja 02.01.2012
Jeśli po nowym roku naliczyło Ci mniej odsetek niż wcześniej to odpowiedź dlaczego znajdziesz tutaj.
Subskrybuj:
Komentarze do posta
(
Atom
)
Komentarze
Komentarze na Facebooku